Keresés


Kulturális, idegenforgalmi, gasztronómiai, gazdasági magazin
Hirdetés

A magazin letölthető változata




Az ingyenes Velencei-tó Magazin legújabb nyári számát megtalálják a Tourinform irodáiban, a tó térségi szállodákban és a különböző vendéglátóhelyeken.

VELMA rövid hírek


Hirdetés

Jó hírnév – nagy forgalom, vallja Sebestyén Sándor

Vannak, akik már „ezer éve” élnek a Velencei-tó környékén és szinte együtt lélegeznek e vidék turizmusával, vendéglátásával. El sem tudják képzelni magukat máshol, másképp, és úgy teszik a dolgukat, hogy közben a szakma legfontosabb titkát is mindig szem előtt tartják: a megújulás képességét. Ilyen vendéglátó szakember Sebestyén Sándor is, aki segédként kezdte a híres Cápa vendéglőben, ma pedig már saját birodalmát vezeti Agárd egyik legfrekventáltabb pontján, ahol minden vendég megtalálja az igényeihez leginkább illeszkedő ízeket, élményeket. Minden nehézség ellenére, az idei évben is nagy reményekkel indult a szezonnak a szakember.  

A tópart egyik legforgalmasabb helye
Évtizedek óta csábítja a vendégeket a Velencei-tó közelébe a Gulyás csárda, amely Sebestyén Sándor vezetésével a folyamatos megújulás mintapéldája a környéken. A birodalom mára már halsütővel és szállodával is bővült, így fogadják az érkezőket a tópart egyik legforgalmasabb területén. Sándor azonban nem ül a babérjain, akkor sem, ha úgy érezheti, mindent megtett már azért, hogy jó vendéglátó legyen. De meséljen inkább ő magáról. Életútjából igazi magyar karrier bontakozik ki, amely a legjobb példa arra, hogyan lehet az állandóan változó gazdasági körülmények között is szilárdan helytállni. 

Múltidézés
– Cecéről indultam – kezdi történetét a tulajdonos. – 1976-ban kerültem a Cápa vendéglőbe, ott voltam segéd – emlékezik vissza a kezdetekre. 12 éven át dogozott itt, innen indult a karrierje, itt sajátította el az alapokat az önállósodáshoz… Ezt követően lett egyéni vállalkozó, ami azt jelentette, hogy belevágott a kápolnásnyéki Ciklámen vendéglő és mellette a söröző üzemeltetésébe. – Abban az időben, az 1989–91-es években egyszerű kis falusi vendéglő volt, ami azt jelentette, hogy a helyieknek és az előfizetéses vendégeknek főztünk menüt. Jól alakult a vendéglátás, jó kis konyhát kezdtünk el működtetni – mesél élete első nagy ugrásáról, amely végül bejött. Persze nem adták ajándékba a sikert: először ő volt a szakács is, ő készítette az ételt minden nap a helyieknek. Majd felismerve a változó igényeket, építettek egy nagy teraszt a főutcára az önkormányzat segítségével. Ez is meghozta a sikert, sok külföldi vendéget vonzott a kis teraszos vendéglő. – Jó hírnevünknek köszönhetően nagy forgalmat bonyolítottunk. Az első jelentősebb rendezvények is itt voltak, szüreti bálokat tartottunk.


„Minőséget kizárólag jó szakemberekkel és jó alapanyagból lehet létrehozni” – vallja Sebestyén Sándor. – Fotó: Kőmíves András

Lehetőségek
Aztán jött az újabb lehetőség: – 1993-ban kaptam egy ajánlatot a Gulyás csárda üzemeltetésére, amit el is elfogadtam. A családdal együtt fogtunk a munkába, vagyis a három gyerek bevonásával dolgoztunk. 1996-ban nyitottunk egy kerthelyiséget a Kemping utcára, ami nagyon jó vendégmegtartó beruházásnak bizonyult, és új vendégkört is vonzott – mondja Sándor, nosztalgiázva a „régi szép időkön”, amikor igazán nagy élet volt a tóparton, és egyik helyről a másikra mentek a vendégek. – Jó minőséget és jó ételeket kínáltunk, amit megháláltak vendégeink. 

Megújulásra való képesség
A fejlesztések azóta sem maradtak el, Sebestyén Sándor ugyanis az innováció embere… - Meglátásom szerint minden vállalkozás motorja a változtatásra való képesség, hiszen az idő mindig mást hoz, soha semmi nem marad ugyanaz. Erősíteni kell magunkban a megújulásra való képességet, hiszen új generációk friss igényekkel jönnek – teszi hozzá, s megemlíti, milyen fontos volt a parkolók kialakítása, majd azok fejlesztése és a csárda átépítése is. – A parkolót a halsütő előtt aszfaltoztuk tavaly, így nincs por a murvától. Ezt meg is hálálták a vendégek a jelenlétükkel. 

Jótanács
Érdemes megfogadni a tanácsát, bármilyen területen tevékenykedjen is az ember: – Azt gondolom, minőséget kizárólag jó szakemberekkel és jó alapanyagból lehet létrehozni. Valódi fejlesztés nélkül pedig nincs fejlődés sem. Ezért helyeztem az elmúlt években a hangsúlyt a technikai megújulásra. Mert ahol a technika segíti a felszolgálót és a konyhát, ott több idő marad a vendégre. Így lettek egyre többen…  
A családi vállalkozás alappillére ugyan Sándor, de két gyermeke változatlanul a vállalkozásban dolgozik. Ám gyorsan hozzáteszi: a harmadik gyermeket is várják haza, aki most külföldön él. – Megosztoztunk a munkán, és ez a legfontosabb. Az idei – kicsit rendhagyó – nyáron arra számít, hogy sok magyar turistával, vendéggel találkozik a Velencei-tónál. Hiszen van itt felfedezni való bőven. A gasztronómiához pedig hozzátesz mindent, amit tud. Hiszen, mint mondja: – Ez a szakmám, ebben élek, ehhez értek. Számomra a vendég az első! 

STR